English / Magyar
„Azt gondolom, hogy a modellünk másolható”

A Kútvölgyi Premium Dental fogászati központ megnyitása óta eltelt időszakról, a magyar betegek jogos igényeiről, a betegturizmus világméretű versenyéről és a „másolható modellről” Dr. Uzsoki Kálmánnal, a központ vezetőjével beszélgettem.



Dr. Uzsoki Kálmán

Dr. Uzsoki Kálmán

  • A Kútvölgyi Klinikai Tömb által 2008-ban, Premium fogászati központ kialakítására kiírt tendert, Ön és társa Kiss Tamás Barnabás pályázata nyerte el. Mit gondol, mi az, amiért Önök nyertek, mivel tudnak többet, mint a többi pályázó?
  • A vállalkozásunkat feleségemmel, Dr. Altrichter Piroska fogorvossal 1997-ben alapítottuk. Működésünket Sopronban kezdtük meg, könnyű kitalálni, hogy elsősorban külföldi betegeket láttunk el. A kezdetektől részt vettünk a Magyarországra irányuló egészségturizmusban, igyekeztünk megfelelni az ezzel járó magas szintű szakmai és turisztikai elvárásoknak. Úgy is mondhatnám, hogy szakmai befektetők vagyunk. Én magam orvos vagyok, a társaink, Kiss Tamás Attila fogtechnikus, a testvére Kiss Tamás Barnabás közgazdász. Pályázati alapgondolatunk azon a személyes meggyőződésen alapult, hogy a magyar betegek is megérdemlik a magas szintű, kellemes környezetben történő gyógyítást. Ez az elképzelés találkozott a Kútvölgyi Premium Egészségközpont és Kórház brand építő törekvésével. A másik, nagyon egyszerű irányelvünk az volt, hogy olyan kiemelt ellátó helyet hozzunk létre, amely a világ bármely pontján megállná a helyét, és így egyrészt orvosainkat itthon tudjuk tartani, másrészt külföldi betegeket vonzzunk Budapestre.
  • A pályázat megnyerése után, milyen fejlesztéseket végeztek el?
  • Azt a részt, ahol most működünk, épületgépészetileg és energetikailag korszerűsítettük. Hangsúlyozott célunk volt a fejlesztésekkor, az energia- és környezettudatos működés megteremtése. Szerencsénkre a Kútvölgyi Klinika Tömb, a tudatos fejlesztések eredményeképpen, éppen akkor esett át energetikai auditon, melynek eredményét hasznosíthattuk az átalakítási tervezés során. Kevesen tudják, hogy a Kútvölgyi épülete műemlékvédelmi felügyelet alatt áll, tehát a Műemlékvédelmi Hivatal elvárásainak is meg kellett felelnünk. A végeredmény, alacsony energia költséggel üzemeltethető, „high-tech”, de emberi rendelői környezet lett. A havi rezsink körülbelül fele a hozzánk hasonló intézményekének.


„más környezetet érdemelnek a betegek Magyarországon, mint amit ma általában megkapnak”

„más környezetet érdemelnek a betegek Magyarországon, mint amit ma általában megkapnak”



„Alacsony energia költséggel üzemeltethető, „high-tech”, de emberi rendelői környezet.”

„Alacsony energia költséggel üzemeltethető, „high-tech”, de emberi rendelői környezet.”

  • Ön úgy fogalmazott az előbb, hogy „olyan kiemelt ellátó helyet akartak létrehozni, amely a világ bármely pontján megállná a helyét…” Mit kell ehhez a Premium Dental rendelőnek tudnia?
  • Pontosan ez volt a célunk. Az egészségturizmus területén világméretű, kiélezett verseny folyik. Úgy is fogalmazhatnék, hogy szinte mindenki a konkurensünk, Észak-Afrikától, a Távol-Keletig. Itt, a Premium Dental rendelőben többek között olyan diagnosztikai lehetőségeket kellett megteremtenünk, amelyek felveszik a versenyt a legjobbakkal is. Alapkövetelmény, hogy digitális panoráma röntgennel, illetve CT-vel, vagyis három dimenziós képalkotó eljárásokkal rendelkezzünk. A gépeink világszínvonalú gépek, a panoráma röntgen gépünk a világ első számú márkájaként számon tartott finn műszer. Ezt a gépparkot is folyamatosan tovább fejlesztjük. A belső informatikai hálózatunk alkalmas arra, hogy az orvosaink, rögtön a rendelőben láthassák a betegekről készült felvételeket. Kiss Tamás Attila vezetésével fogtechnikai praxislabor működik egységünkben. Fontos kiemelnem, hogy minden részterületre külön szakemberrel rendelkezünk.

  • A rendelő bejárásakor említette, hogy szájsebészeti műtéteket is végeznek.
  • Igen, és a szájsebészetünkön altatásban végzett műtétekre is sor kerül, szoros együttműködésben a Kútvölgyi Klinikai Tömb szakorvosaival. Az altatásban végzett műtét megfelelő szakmai, kórházi hátteret igénylő feladat. Az altatások előkészítését, az altatást és a szükséges utógondozást is intenzív terápiás szakorvosok bevonásával végezzük.
  • Felfigyeltem arra, hogy folyosói mosdókon kívül, minden rendelőhöz, külön fürdőszoba és mosdó tartozik…
  • Igen, a múlt nyomasztó emlékei késztettek bennünket erre a fejlesztésre…vagyis emlékszem, mikor kezdő orvosként egy nagy nevű klinikán dolgoztam, ahol a pincében volt egy darab fém öltözőszekrényem, és egész egyszerűen nem volt külön mosdó az orvosoknak…, pedig egész nap operáltunk….itt most nemcsak a rendelőknek van külön mosdója, hanem például a műtét utáni ébredő szobának is, ahol a betegek hosszabb-rövidebb időt töltenek el pihenéssel, akkor sem kell a folyósóra kimenniük…
  • A szakmai szempontok mellett, milyen „kényelmi szolgáltatásokkal rendelkeznek”?
  • Egyik alkalommal egy magas beosztású vezetőt beültettünk egy régi itt felejtett fogorvosi székbe, majd átültettük a legújabb székünkbe, hogy megmutassuk a kettő közötti óriási különbséget. Ő csak annyit mondott, hogy a különbséget érzi, de igazából mind a kettőben ugyanúgy fél. Rávilágít ez arra, hogy bár nagyon fontos a rendelő felszereltsége, és a magas szakmai tudás, de ettől többre van szükség: odafigyelésre, empátiára, törődésre és a személyzet betegközpontú hozzáállására. A külföldi pácienseinknek ezen túlmenően azt is érezniük kell, hogy, bár idegen országban vannak, nincsenek magukra hagyva: a reptérre való megérkezéstől kezdve a szállodai szoba foglaláson és különböző programok szervezésén keresztül az elutazásig prémium szintű ellátást kell kapniuk. Fontos, hogy ne csak klinikánkról, hanem Budapestről is jó híreket vigyenek a nagyvilágba. Az egészségturisztika elengedhetetlen részeként munkatársaink angol, német, olasz, francia és orosz nyelven állnak a hozzánk érkezők rendelkezésére.


„A gépeink világszínvonalú gépek…”

„A gépeink világszínvonalú gépek…”




„Praxislaborunk van, és fogtechnikai laborunk működik.”

„Praxislaborunk van, és fogtechnikai laborunk működik.”

  • Mit nyújtanak még az idelátogató hazai vagy külföldi betegeknek?
  • Ma már, a külföldi betegek utaztatásához, az un. „door to door”, vagyis az utazás teljes ideje alatt, minden részletre kiterjedően kidolgozott programszolgáltatási színvonal alatt, hozzá sem szabad kezdeni. Szerződött, tapasztalt partnerekkel és saját egészségturisztikai tudásunk felhasználásával teljes programszervezést nyújtunk az idelátogató külföldieknek. Ez csak korrekt módon működhet, a hír, jó és rossz, szájról szájra és nagyon gyorsan terjed. A hazai betegekeink számára pedig olyan emelt szintű, elérhető szolgáltatást biztosítunk, amit éppen a külföldi betegeink ellátása tesz lehetővé.
  • Hogyan látja Magyarország lehetőségeit az egészségturizmus területén?
  • A nyáron voltunk a 2010-es év egészségturisztikai világkiállításán Londonban. Magyarországnak sajnos még standja sem volt…a Kútvölgyi Prémium képviselte hazánkat…ezzel szemben, úgy is fogalmazhatnék mindenki „ott volt és nyomult”. A lengyelek, törökök, észak-Afrikai, távol-keleti országok…a versenybe már mindenki beszállt. A távol-keleti országok ma már elviszik az USA betegturizmusának jelentős részét. Az Egyesült Államokban képzett szakorvosaik látják el az amerikai betegeket. Ezzel kell Európának és Magyarországnak versenyeznie. Ez csak úgy lehetséges, ha állami szintű marketing támogatást kap ez a szektor, a többi ország példájához hasonlóan.
  • Az interjú elején már említett néhány szempontot, amelyekre a Premium Dental pályázatát és a fejlesztéseket építették. Most mégis azt kérdezném Öntől, hogy ha a Premium Dental szolgáltatásokról mint modellről beszélünk, össze tudná-e foglalni saját szavaival a lényegét?
  • Talán azt mondanám, hogy szakmai alapokon felépített üzleti vállalkozás. Az üzlet fontos, de a szakmaiság és a betegek korrekt ellátása az elsődleges. Ez a sorrend sohasem cserélődhet fel! Hiszek a „win-win” helyzetekben, ez a vállalkozás is erre épül, vagyis mindenki jól jár, és nincsenek vesztesek és nyertesek. A Premium Dental megalapításakor nem az anyagi szempontok voltak az elsődlegesek, hanem a szakmai kihívás, hogy Kútvölgyi Klinikai Tömb szakmai hátterére építve egy ilyen nemzetközi színvonalú szolgáltatást megteremtsünk. Az egészségturisztika által az ellátórendszerbe került pénz teremti meg a magyar betegek világszintű ellátási feltételeit. Ki kell valamivel lendítenünk a magyar egészségügyet abból a völgyből, amibe került. Nem titkolt célunk az is, hogy a fiatal magyar orvosoknak olyan fizetési feltételeket biztosítsunk, hogy ne kelljen külföldre menniük. Saját eredményeink bizonyítják, hogy a nagytőke bevonása nélkül is megteremthető magas színvonalú ellátás, egy családi vállalkozás is képes lehet erre. Azt gondolom, hogy a modellünk másolható.
  • Köszönöm a beszélgetést!

 „Nincsenek vesztesek és nyertesek”

„Nincsenek vesztesek és nyertesek”

A Premium Dental szolgáltatásairól többet ide kattintva tudhat meg!

Az interjút készítette: Léder László.
Az interjúkkal kapcsolatos észrevételeit, kérdéseit kérjük küldje el nekünk a leder.laszlo@prleder.hu e-mail címre.
Fotók: Czimer Csilla és Léder László.