English / Magyar
„Ügyfélközpontúság, kompromisszumok nélkül”

Beszélgetés Hegedűs Gabriellával, a Kútvölgyi Rendelőintézet vezető főnővérével, 30 év tapasztalatáról, a Kútvölgyi dinamikus jelenéről, az ügyfélközpontúságról, és a betegek új generációjáról…

hegedusgabriella1

„…a lopás és vandalizmus szerencsére nálunk visszaszorult…”

  • Itt vártam Önt az első emeleti folyosó, a szobája ajtaja előtt. Sietve jött, és ha jól láttam két kolleganője kísérte, akikkel még útközben is egyeztetetett. Éppen honnan érkezett…?
  • Teljesen jól látta, éppen a kórházi osztályokról jöttem, ilyenkor minden percet kihasználunk a kolleganőkkel, a folyosó jó hosszú, alkalmas egy gyors egyeztetésre…
  • Gyorsan hozzáteszem, az egyeztetések mintha itt a szobájában is folytatódnának…
  • Azt hiszem, rátapintott a lényegre… nálam a „szobám ajtaja mindig nyitva” vezetői filozófia a munkanap egészében igaz kell, hogy legyen, csak akkor zárom be, ha én sem vagyok itt és éppen a „házat” járom…. egyébként nem tudnám a feladataimat elvégezni…a beléptető rendszer ebben sokat segít, mert a legtöbb egészségügyi intézményben jól ismert lopás és vandalizmus szerencsére nálunk visszaszorult…
  • Mióta dolgozik a Kútvölgyi Klinikai Tömbben és hogyan került az egészségügyi pályára?
  • Egy korábbi interjúban, ami Veszprémi Gabriella kolleganőmmel készült, Gabi azt mondta, hogy „kórházakban nőtt fel”, én azt mondhatom, hogy a Kútvölgyiben nőttem fel, mert édesapám itt dolgozott technikusként. Nekem a Kútvölgyi egyet jelent a gyerekkorommal. Egészen pontosan, 1980. július 16-án kezdtem el a Kútvölgyiben dolgozni. Az a fajta bak vagyok, aki megjegyzi az évszámokat…A sterilizálóban kezdtem, utána 1 év intenzív osztályos munka következett, majd 1992-től a főiskola elvégzése után intézeti szakoktató lettem, 1996 május 2-től a Rendelőintézet vezető asszisztense.
  • Milyennek látta akkor a Kútvölgyit és milyennek látja ma?
  • Mindenki tudja, hogy a Kútvölgyi az állami elit ellátás színhelye volt, magas szakmai színvonallal, kiemelt támogatottsággal. A rendszerváltást követően ez radikálisan megváltozott. A Kútvölgyi ugyanúgy keresztülment azon a lejtőn, amin az egész magyar egészségügy… ami nekem nagyon fontos, hogy a Kútvölgyi össze tudta szedni magát és az elmúlt években óriásit változott…
  • Egyre több szó esik a Kútvölgyi Modellről, az itt végrehajtott fejlesztésekről. Hogyan érinti ez az Ön munkáját?
  • Szinte állandó változásban élünk, amit én nagyon-nagyon pozitívnak találok, sok erőt ad. A változások kezelése napi feladatom nekem és a kollegáimnak is. A változások eredményei sok szkeptikust meggyőztek. Az elmúlt években az aulánk, az egész első emeltünk 21. századi színvonalra emelkedett. A földszinti Premium rendelőnket egyre többen bemennek körülnézni és megcsodálni. A MATERNITY és DENTAL Premium szolgáltatásokkal nemcsak új technikai környezetet, de új betegközpontú szemléletet és nyitott, jól felkészült kollegákat is kaptunk. A Rendelők átépítése emberséget és türelmet igénylő, szép feladat volt. Nagyon léptünk előre.
  • Ha egy szóval kellene megfogalmazni a változást, mit mondana?
  • Hát nem könnyű, de azt mondanám, hogy ügyfélközpontúság… kompromisszumok nélkül, ha ezt még hozzátehetem…

hegedusgabriella2

„…a fejlesztések nélkül értékes embereket veszítettünk volna el…”

  • Tud nekünk személyes példát mondani az új fejlesztések pozitív hatásáról?
  • Sokat tudnék, én például aki 30 éve vagyok az egészségügyben életemben először láttam olyan modern laboratóriumot, amelyet a Maternity-s kollegák használnak…de általában azt mondhatom, hogy a magánellátás bevonásával óriási emelkedett az egész ellátás színvonala…Sok kollegát így tudtunk megtartani, a fejlesztések nélkül értékes embereket veszítettünk volna el.

„…jó egészséget kívánok mindenkinek… és töretlen fejlődést ennek a háznak..”

„…jó egészséget kívánok mindenkinek… és töretlen fejlődést ennek a háznak..”

  • Tud olyan változást is, amely nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket?
  • Igen, a vizitdíj bevezetése óriási teher volt. A betegek egyáltalán nem tudták elfogadni, szervezetlenül és hirtelen zuhant ránk, de ezt is megoldottuk.
  • Ön sok más egészségügyi intézménnyel áll kapcsolatban, miben különbözik Ön szerint a Kútvölgyi?
  • A Kútvölgyi neve mára újra védjeggyé vált, és ez a védjegy nekem a családias, emberi hangulatot, a betegek szeretetét és a kimagasló színvonalú ellátást jelenti. Ezenkívül, aki ide bejön, jól láthatja a modernizálást, a Kútvölgyi szerintem mindenképpen elől jár a magyar egészségügyben, kevés olyan „nem privát” ellátó intézményt ismerek, ahol ilyen fejlesztés és modernizálás történt az elmúlt időben.
  • Mit gondol a jövőről?
  • Azt, hogy ezen az úton kell haladnunk, az OEP ellátás megtartása mellett, tovább fejlesztenünk…. a ház a betegek igényeit kell, hogy szolgálja, nekünk azt kell megteremtenünk, hogy a betegek jogos igényeit kielégíthessük. Szerintem lassan felnőtt egy generáció, aki már nem akar és nem is tud sorban állni a rendelők előtt, tudni szeretné mi lesz a befizetett járulékaival, professzionális ellátást és emberi törődést igényel… mi ezen az úton haladunk, és minden páciensre gondolunk, amikor fejlesztünk.
  • Ha kívánhatna valamit, ami biztosan megvalósul?
  • Szakmailag…?
  • …Akár szakmailag is, én ugyan valamilyen személyes dologra gondoltam…
  • Egészséget kívánok mindenkinek és a saját családomnak is… ma már Magyarországon majdnem minden családban van egy beteg ember, szinte mindenkit érint valahogyan, ha nincs egészség….vagyis jó egészséget kívánok mindenkinek és minél hosszabb életet és töretlen fejlődést ennek a háznak! Azt kívánom, hogy a mostani pácienseink is és azok is, akik most születnek meg nálunk a Maternity osztályán, egy még szebb és modernebb, az egészségügyi ellátás élvonalában járó, de mindig emberi Kútvölgyibe térhessenek vissza!
  • Köszönöm a beszélgetést!

Az interjút készítette: Léder László.
Az interjúkkal kapcsolatos észrevételeit, kérdéseit kérjük küldje el nekünk a leder.laszlo@prleder.hu e-mail címre.